TDS profil

II indskolingen lægger vi vægt på forskellige arbejds- og samarbejdsformer, der lærer eleverne rutiner, så de kan agere i det kreative læringsmiljø. Målet er at udvikle elevernes evner til medansvar og aktiv deltagelse i undervisningen. Dette forbereder blandt andet eleverne til projektarbejdsformen, der vægtes højt i de større klasser.

MPå mellemtrinnet videreføres de indlærte kompetencer og udvikles yderligere ved ind i mellem at arbejde projektorienteret og med større tværfaglige forløb. Læsefærdighederne udbygges nu til at der sættes fokus på faglig læsning i fagene. 3. og 6. kl. er venskabsklasser og indgår i et læseprojekt, der fremmer både læselysten og læsefærdighederne samt de sociale bånd mellem eleverne.

UI Udskolingen har vi et mål om at rammesætte et ungdomsmiljø for 7.-9. klasse, som eleverne har lyst til at vælge til. Vores vision er, at TDS har en faglighed, der motiverer og stimulerer den enkelte elevs potentialer, og den bedste læring skaber vi gennem deltagelse og oplevelser med forskellige undervisningsformer.

Tove Ditlevsens Skole består af to matrikler beliggende på Enghave Plads 21 (indskolingen, 0.-3. Klassetrin og KKFO), og Frederiksstadsgade 6-8 (mellemtrin: 4.-6. klassetrin, udskolingen: 7.-9. klassetrin). Skolen er normeret til 4 spor på en årgang. I praksis betyder det, at vi vokser med en klasse pr år. I maj 2013 blev der etableret en KKFO - fritidsordning til 100 elever på 3. sal på indskolingsmatriklen.