Praktisk info

KKFO Lille Verden – Fritidsinstitutionen Ved Tove Ditlevsens Skole er fordelt på 4 matrikler

Flip

Tlf.: 24461238
Email: Benedh@kk.dk

Åbningstider

• 06.30-8.00 Morgenåbning (kræver tilmelding via tilmeldingsblanket – kontakt vores kontor på Enghave Plads på telefonnummer: 3326 7810
  • 08.00-13.00 Skoletid – på nær de dage klassen har udeskole hvor skoledagen slutter 13.45 og bliver afleveret direkte på KKFO-matriklen.
  • 13.00-17.00 Vi henter børnene i skolen. KKFO-tid med aktiviteter - Vi lukker kl. 17.00, alle skal være ude her.

Stamkort
Skal udfyldes elektronisk i AULA.

Daglig snak, og forældresamtaler
Der er altid mulighed for at tage en kop kaffe i køkkenet. Korte snakke i dagligdagen, mellem forældre og personale, er vigtige at værne om - og er det noget som tager længere tid, eller kræver ro, så aftaler vi en samtale på et andet tidspunkt. Har I spørgsmål, eller brug for en snak - så kom til os - vi er her - Ligesom vi tager fat i jer, hvis vi har brug for en snak.

Gå fra-skole-til-kkfo kultur
3 af vores 4 matrikler ligger i gåafstand fra skolen. Børnene går roligt gennem byen - 2 og 2 med en gå-makker, holder i hånd, i en række - og det er ok med stille og rolig snak med sin sidemakker. Når der er ”huller i osten” ….i rækken, stoppes op, så alle er med. Der er 1-2 voksne med. Der er fokus på trafiksikkerhed, at gå mange sammen, tage hensyn til andre i byen m.m

Tjek ind og ud
Dit barn tjekker sig selv ind og ud, på vores computere via AULA "komme/gå". Når vi kommer fra skole, hjælper vi dem med at tjekke ind. Når I henter jeres barn, hjælper I dem med at få tjekket ud. Husk at sige goddag og farvel til personale.

Eftermiddagsmad
Vi tilbyder et lille måltid eftermiddagsmad hver dag. Børnene hjælper til med at gøre mad klar, i mindre grupper. Hvis dit barn er meget sulten, er det en god ide at han/hun har noget ekstra mad med i madkassen, som de også kan spise her på KKFOén.

Aktivitetsplaner
Vi laver en aktivitetsplan over de aktiviteter, vi tilbyder de forskellige dage. Månedsplan bliver udsendt hver måned. Der er aktiviteter hver dag, når børnene er hentet fra skole - ca. ml. kl. 13.00 - 16.30. Der er ture flere gange om ugen. Der er voksenstyrede aktiviteter, og mulighed for egne lege. Aktiviteterne er for f.eks.: gruppe 1, 2, 3, 4 – klassevis - kun for pigegruppen eller drengegruppen i en klasse, og for alle, på tværs af klasserne.

Mobiltelefoner, ringeri
Skolen og KKFOen er mobilfri zoner – vedtaget i Skolebestyrelsen. Dvs. at børnene må ikke bruge mobiltelefon i skiftet når de hentes i skolen og på KKFO. Har dit barn en mobil med, skal den på KKFOen ligge i tasken - og som andet der er med hjemmefra, er det på eget ansvar. Vi henstiller til, at I ikke ringer i tidsrummet kl.14.00 - 16.00, hvor vi fordyber os i aktiviteterne - både børn og voksne. Har I en besked til jeres barn, så går det via personalet og det er ikke muligt, at vi finder jeres barn så I kan tale sammen - det giver bedst mulig trivsel og ro for barnet, og for huset som helhed. Lav helst aftaler hjemmefra med jeres barn – eller når I henter.

Legeaftaler
Vil I lave legeaftaler, så skriv jeres telefonnumre på sedlen over den store computer ved garderoben - det er således jeres opgave som forældre, selv at ringe til hinanden og lave legeaftaler. Bedst er det, at I forældre laver legeaftaler hjemmefra, således der er klare aftaler for jeres børn, så de ved hvad der gælder.

Lukkedage 2023
Vi har lukkedage: Påsken: d.3, 4, 5. april, + juleferien: d. 27, 28, 29 .december + dagen efter Kr. Himmelfart 19.maj

Sommerferiepasning 2023
I ugerne 28 – 29 – 30 har vi fælles sommerferie pasning Saxos Lille Verden. Alle andre matrikler har lukket de uger. Husk at melde ferie så vi ved hvem der kommer disse uger.

Nye børn 2023
For kommende skolestartere åbner KKFOen  tirsdag  1.8.2023. Første skoledag er tirsdag d. 8.8.2023.